Het avontuur lonkt - Reisverslag uit Stramproy, Nederland van Evelien Niens - WaarBenJij.nu Het avontuur lonkt - Reisverslag uit Stramproy, Nederland van Evelien Niens - WaarBenJij.nu

Het avontuur lonkt

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 Mei 2005 | Nederland, Stramproy

"Doei, tot ziens. Let je goed op jezelf? Ja, ik zal jou ook missen. Echt heel erg raar dat je weggaat. En nee, we zullen je echt niet vergeten." Zo maar enkele uitspraken die ik de afgelopen dagen heb gehoord. Een dubbel gevoel heeft zich ondertussen van mij meester gemaakt. Aan de ene kant het avontuur dat lonkt, nieuwe dingen, nieuwe mensen, nieuw land. Aan de andere kant familie en vrienden waarvan ik afscheid moet nemen. Het is slechts voor 5,5 maanden, maar toch...

Morgenochtend om 8.35 uur vertrek ik voor 5,5 maanden naar Midden-Amerika. Spaans leren, reizen, heel veel zien en nog meer beleven. Dat zijn een beetje de doelen die ik mezelf heb gesteld. En hoe het allemaal gaat lopen? Och, ik zal het wel zien. Het enige wat ik weet is dat ik de eerste zes weken Spaans ga leren in Antigua (Guatemala).

Om jullie op de hoogte te houden, maak ik gebruik van deze site. Hier kun je alle verhalen lezen, foto's bekijken en eventueel zelf een berichtje plaatsen. Natuurlijk kun je me ook mailen. Mijn e-mailadressen zijn evelienniens@hotmail.com en/of evelienniens@yahoo.com. In een van deze mailboxen is altijd wel plek voor een gezellig bericht uit Nederland.

Jullie horen van me. Beloofd!

Dikke kus, Eef

PS. Mocht je niet op de hoogte willen worden gehouden, laat het dan even weten. Dan verwijder ik je e-mailadres uit de lijst.

PSS. Mocht je iemand tegenkomen die niet op de hoogte wordt gehouden, maar dat wel graag wil? Laat het dan ook maar even weten. Er is altijd plaats voor een extra enthousiasteling!

  • 27 Mei 2005 - 08:57

    CHIEN!:

    HEEEEEEEEEL VEEEEL PLEZIER! Morgen wegvliegen, woohoooo! Evelien in de wijde wereld! :D! We missen je al in de Koopvaardijstraat, maar je zal het wel verschrikkelijk naar je zin hebben in de spaanstalige landen!!! VEEL PLEZIER.. Dikke kus

  • 27 Mei 2005 - 09:59

    Jos Slangen:

    Lieve Evelien,

    Ik wens jou een fantastische tijd toe. Leer en leef. Het wordt ongetwijfeld een periode die voor altijd een belangrijk deel blijft uitmaken in je leven. En ik kan het niet laten, wees wel voorzichtig en val niet te snel voor mannen met betoverende ogen.

    groetjes,

    Jos

  • 27 Mei 2005 - 10:36

    Marrie:

    Heej supergaaf joh, zo lekker de wijde wereld in!! have fun!! succes met het spaans! en ik ga je avonturen zeker lezen op deze site:D!! xx marrie

  • 27 Mei 2005 - 11:47

    Daan:

    Ha Evelien,

    Heel veel plezier en ik zal je belevenissen op de voet volgen!

    Greetz Daan (KVW)

  • 27 Mei 2005 - 13:40

    Lim:

    Hai Eef,

    Uiteraard wens ik jou een goede reis toe, met veel plezierige, leerzame en ontspannende momenten.

    Live it up, kom niet terug met een pensioengat en Victorinox is heilig.

    Kenneth

  • 27 Mei 2005 - 14:22

    Tjeu Schaeken:

    Eef goede reis,wij blijven je volgen.

    Tjeu S en de Fam

  • 27 Mei 2005 - 14:27

    Gert-Jan:

    Eef, heel veel plezier en geniet er maar lekker van!

    Ik zal je boeiende verhalen bijhouden!

    Groetjes Gert

  • 27 Mei 2005 - 14:42

    Es:

    Lieve Eef, effe doorbijten want binnen een paar dagen is dat dubbele gevoel weg en dan ga je alleen nog maar genieten. Ik vind het wel al geweldig dat er meteen zoveel mensen reageren, HINNEVEL!!!!!!
    Merruh, ich maak ut neet te langk. Ich goan dich echt waal misse, zurg det ze geregeldj get vertels, bin errug benoetj. Neet te druk maake, veural geniete!!!! Dikke kus Es

  • 27 Mei 2005 - 21:01

    Margoo:

    Eef, ik ben trots op je. Weet zeker dat het allemaal onvergetelijk gaat worden, ookal hoe spannend het nu allemaal is! Ik ben stiekem wel jaloers hoor, heb je nog een plekje in je koffer?

  • 28 Mei 2005 - 13:22

    Mieke:

    Lieve Eef,

    het is nu bijna 7 uur na take off (snif, ze gaat het leuk hebben,snotter, tuurlijk, snif, ze is zo weer thuis, snotter). Als je dit leest ben je al een beetje gewend en gaat het genieten beginnen! Ik kijk uit naar je volgende bericht. Love you, dappere dodo! Dikke knuf Mieke

  • 28 Mei 2005 - 13:37

    Michiel:

    Hoi Evy!

    Waarschijnlijk hang jij nu lekker boven de ocean... ik hang ook... maar dan in mijn stoel... nog bijkomend van 'mijn' afscheidsfeestje bij CZ! Erg geslaagd. Veel plezier, geniet ik even van mijn twee dagen vrij voordat ik aan mijn avontuur begin.

    Veel plezier!

    Kus,

    Michiel

  • 28 Mei 2005 - 17:42

    Maud:

    Lieve Eef,
    Hartstikke leuk zo dit dagboek en via de chatroom kan ik je meteen overhoren betreffende je Spaans!! Wanneer dat vloeiend loopt, dan sta ik bij jou voor de deur voor drie onvergetelijke weken.
    Ik hoop dat je straks veilig gaat landen en meteen versteld staat van de eerste mooie indrukken van Guatemala. Heel veel plezier, geniet ervan en ik hoop snel weer iets van je te horen.
    (..je moeder mist je nu al, en ik ook al een beetje!..)

    Liefs, Maud

  • 29 Mei 2005 - 09:51

    Jos:

    Het is nu vier uur 's nachts in Guatemala, je eerste nachtje daar. Zometeen de eerste dag aan de andere kant van de wereld. Spannend! Ben benieuwd hoe je vlucht en eerste ontmoeting met je gastgezin is verlopen...

  • 29 Mei 2005 - 10:59

    Suus:

    He Eefje, nu ben je al in Antiqua. Goeie reis gehad? Hoe zijn je eerste indrukken? Ben benieuwd, maar weet zeker dat je een hele leuke, spannende tijd tegemoet gaat. Veel plezier, geniet ervan! Ik kom zeker vaker op deze site kijken. Liefs Susanne

  • 29 Mei 2005 - 12:36

    Petra En Lars:

    beste evelien,

    heel veel plezier en geniet ervan.

  • 29 Mei 2005 - 15:57

    Cella:

    Lief Eef,
    Heel veel plezier daar, geniet en zorg dat je ons hier kunt vermaken met boeiende verhalen! Ik surf regelmatig even langs om je belevenissen te lezen.

    GENIET!
    Liefs Marcella

  • 30 Mei 2005 - 06:53

    Frans KVW Henderikx:

    Vul plezeer, en griep dien kans op 5,5 maondj get hieeel angers.
    Tot weer ins, tot Sinterklaos ?
    Groeten, Frans

  • 30 Mei 2005 - 08:50

    Daisy:

    Leuk om van je te horen!!
    Je bent er nu al, hopelik heb je een goede reis gehad. Ben benieuwd naar je eerste indrukken...Keep me informed!!
    Groetjes,
    Daisy (Campina HQ Finance)

  • 30 Mei 2005 - 09:53

    Marco Jeurninck:

    Muchos gusto e ibuena suerte a ti gira!!!

    Saludar.

  • 30 Mei 2005 - 12:28

    Carla Verheijen:

    Haai Eef,
    Geniet met volle teugen van dit geweldige avontuur. We volgen jou op de voet en zijn telkens weer nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen. Take care!
    Groeten Carla (+fam)

  • 30 Mei 2005 - 16:43

    Carla Kreuk:

    Vrijdagmiddag op een terrasje in Arnhem in de zon: ”shit, even Eef een sms-je sturen, goede reis wensen, etc”. Heel verhaal gesmst (pffff), blader blader in mijn tel.boek, blijk ik je tel.nr. niet meer te hebben.

    Ben ik even blij met jouw mailtje met de link naar hier.

    Nou meid, zet 'm op, ik kijk uit naar je volgende bericht

  • 30 Mei 2005 - 17:01

    Sjoemaeker I:

    Daag Evelien, d'r zeen minse diej eder minuut heure meelboks tsjekkuhhh en minse diej det mer ins in de waek doon. Doa bèn ich d'r dus eine van wat mien iets wat late reaksie verkloartj... In eder geval winse Evie en ich dich eine te gekke tiêd in Guatemala e.o. Wae zulle dich inne gate hoaje. Groete en ein dikke moel Joost & Evie

  • 30 Mei 2005 - 17:01

    Sjoemaeker I:

    Daag Evelien, d'r zeen minse diej eder minuut heure meelboks tsjekkuhhh en minse diej det mer ins in de waek doon. Doa bèn ich d'r dus eine van wat mien iets wat late reaksie verkloartj... In eder geval winse Evie en ich dich eine te gekke tiêd in Guatemala e.o. Wae zulle dich inne gate hoaje. Groete en ein dikke moel Joost & Evie

  • 31 Mei 2005 - 07:34

    Helma De Waardt:

    hey, lieve eeffie, onze kamer is een heeeel stuk stiller zonder jou. We lezen graag je mail. Hou je haaks en maak er een mooie tijd van.
    liefs, helma

  • 31 Mei 2005 - 10:18

    Martijn Bombeeck:

    Heeeeeeey Eef,


    echt wel heeeeel tof dat je die reis nu maakt. Zit ik hier btje saai in Tilburg.... En jij komt dalijk terug met beheersing van de Spaanse taal! #^%^&wijf ...;-)

    Echt heel cool. Goed aangekomen? Nieuwe mensen ontmoet? Je eerst "woordjes" al gesproken in t Spaans? Tell me, Tell me....

    Tot snel.

    X Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 42697

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 26 Februari 2014

Oceanië

28 Mei 2005 - 15 November 2005

Midden-Amerika

Landen bezocht: