Van waterman tot kreeft - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Evelien Niens - WaarBenJij.nu Van waterman tot kreeft - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Evelien Niens - WaarBenJij.nu

Van waterman tot kreeft

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 Juni 2005 | Guatemala, Antigua

Op 11 februari ben ik geboren. Volgens de normale horoscoop ben ik dus een waterman. Het afgelopen weekend heeft er echter tot geleid dat ik me nu eerder een kreeft voel. Ik ben in ieder geval zo rood als een kreeft. Lang leve het strandleven in Monterrico.

Nadat ik vorige week donderdag ziek, zwak en misselijk om mijn bed heb gelegen, zijn we vrijdag vertrokken voor een weekendje zon, zee en strand. Na 3 uur in de chickenbus en 30 minuten in een bootje, arriveren we in Monterrico. Een badplaatsje met een zwart strand. De luchtvochtigheid is hier ongeveer uitgevonden, want wanneer je Monterrico binnenkomt begin je automatisch te zweten. Zoiets als de wet van Pavlov en de kwijlende honden.

Enfin, Monterrico dus. Eerlijk gezegd kan ik er niet zo heel erg veel over vertellen. Het voldoet aan de criteria van zon, zee en strand, maar voor de rest is er weinig te beleven. Zaterdag hebben we voornamelijk aan het strand en het zwembad doorgebracht. De golven zijn hier zo ontzettend sterk, dat ze je te grazen nemen en je uitspugen op het strand. Ze laten je achter met schaafplekken op je benen en een gigantische lading zwart zand in je bikinibroek. Heel fijn...

Zondagochtend hebben we om 5.30 uur een tour gemaakt door de mangrovebossen waardoor Monterrico wordt omringd. Op zich wel mooi, maar na 2 uur heb je de mangrove wel gezien. Helaas waren er geen bijzondere dieren te zien.

Zondagavond zo rood als een kreeft teruggekeerd naar Antigua. In de avonduren de plaatselijke McDonalds geprobeerd en ik moet zeggen dat deze beter is dan menig McDonalds in Nederland. Een aanrader dus als je snel, goedkoop en vet wilt eten.

Gisteravond stond in het teken van Ladies Night. Iedere dinsdagavond is het Ladies Night in Mono Loco en dat betekent Cuba Libre voor 2 quetzales (20 eurocent). Daarna naar de bar van de buren gegaan, waar ik met een Guatemalteek de beginselen van de salsadans nogmaals heb doorgenomen. Dat valt nog niet mee na een aantal Cuba Libres. Maar ja, alles valt te proberen.

Nee, ik denk dat ik wel aan dit leven kan wennen. Wanneer ik mijn nieuwe velletje heb (ben nu namelijk hevig aan het vervellen) dan ziet het er helemaal rooskleurig uit.
Ik heb namelijk geleerd van mijn beginnersfouten en afgelopen weekend heb ik dan ook een aantal foto´s gemaakt. Helaas kan ik deze niet op mijn computer zetten in dit internetcafe. Op beeldmateriaal moeten jullie dus nog even wachten. Geduld is immers een schone zaak. En mijn geduld wordt in dit land waarin de mañana-cultuur heerst af en toe wel eens op de proef gesteld.

Maar gelukkig holt de Nederlandse economie en banenmarkt achter me aan. Vandaag kreeg ik namelijk een mailtje, waarin mijn afstudeerbegeleider mij wijst op een baan op de UvT. Dat vond hij namelijk wel wat voor mij. Let dus maar op werkgevend Nederland: in november komt een nieuw arbeidstaltent de markt veroveren ;-)

Tot zover het wel en wee van een in een kreeft getransformeerde waterman. ¡Hasta luego!

  • 15 Juni 2005 - 22:09

    Leon:

    Eefje,
    Geniet ervan en pas op jezef!

    Leuk om af en toe een paar foto's te bekijken en je verhaal te lezen!!!

    Groetjes

  • 16 Juni 2005 - 07:00

    Erwin:

    Hee rooie!! hahahha

    alles goed meisje? Ben blij dat je het goed naar je zin hebt en geniet er nog veel van!

    Groetjes
    Erwin

  • 16 Juni 2005 - 07:12

    Miranda:

    Hoi Eef,

    Elke keer als er een beichtje van jou binnenkomt dan denk ik 'wat heeft ze nu weer meegemaakt'. Geweldig je zit volop in het leven en volgens mij geniet je er met volle teugen van. Ik kan alleen maar zeggen 'ga zo door'. (Ik zou graag even bij je om de hoek willen kijken)
    Liefs van al je (oud) collega's

  • 16 Juni 2005 - 07:29

    Gert-Jan:

    Goed om te horen Eef dat je wel aan het leventje daar kunt wennen. Zijn er trouwens ook lekkere guatamaalse(???) jongens daar of hebben ze je hart nog niet veroverd. Geniet er nog maar lekker van en we horen het wel weer! Gertje

  • 16 Juni 2005 - 08:03

    Kevin:

    Hey Eef,

    wees niet bang, hier in Nederland lopen na het komende weekend ook wel een paar kreeften rond denk ik. Het wordt 30 graden! Geniet nog maar lekker van je reis en ben benieuwd naar alle mooie foto's die nog moeten komen!

    Kevin

  • 16 Juni 2005 - 12:51

    Jos Sl:

    Ja, Evelien, best spannend allemaal wat je mee maakt. Zaterdag (18 juni) ga ik met )ook een Jos) naar Spanje. dat is niet zo ver als waar jij nu verblijft, maar ik denk net zo warm. Onze activiteiten zullen zich zeker beperken tot strand, lezen, rumcoke, eten én het bewonderen van mooie mannen.
    Ik ben heel blij voor je dat het goed met je gaat. Voelt zeker fris, zo'n nieuw velletje?
    groetjes Jos

  • 16 Juni 2005 - 18:27

    Ries:

    Heey Evelien!!

    Allereerst bedankt voor je kaartje ;-).. en ik ben inderdaad geslaagd met 4 zevens en 7 achten.. Redelijk goed dus.

    Nou geniet verder van alles wat je daar meemaakt en we spreken ons wel weer.

    Njoy!
    Groetjes,
    Ries

  • 17 Juni 2005 - 15:43

    Cruz:

    Eef, hoe zie het verschil tussen de plaatselijke supermarkt daro en de C1000? Daar in Antigua hebben ze helemaal geen fratsen,

    Julio

  • 17 Juni 2005 - 20:39

    Marlies Luijs:

    Hallo Evelien,
    Ik heb vanmiddag een bezoekje gebracht aan je moeder, het gaat alweer de goede kant op met haar. Zij vertelde van jouw avontuur en ze vindt het erg jammer dat ze in het ziekenhuis geen internet hebben. Maar zo gauw ze thuis komt is ze natuurlijk niet weg te slaan bij de pc. Ze gaf me jouw webpagina gegevens ,dus ik kon het niet nalaten om ook even te kijken. Bij deze wil ik je een geweldige tijd toewensen. Geniet er met volle teugen van. Groetjes en tot ziens weer eens in Rooy,van Marlies en ook van de mannen van Luijs

  • 20 Juni 2005 - 20:30

    Michiel:

    Hoi Evy,

    het zonnetje doet hier ook goed zijn best maar ik heb geen strand gezien... wel asvalt... en heel veel auto's...:-(

    Geniet ervan hou ik de economie tot november nog even draaiend!

    Kus,
    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 42696

Voorgaande reizen:

02 November 2013 - 26 Februari 2014

Oceanië

28 Mei 2005 - 15 November 2005

Midden-Amerika

Landen bezocht: